آئین تحویل پهپاد هدهد۳ و محموله‌ی اپتیکی دیده‌بان۱ به شرکت برق منطقه‌ای فارس

پهپاد عمودپرواز هدهد۳ با هدف حفاظت و کنترل تجهیزات و تأسیسات سامانه‌های برق‌رسانی با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای فارس توسط شرکت دانش بنیان فاتح آسمان شریف، طراحی و ساخته شد.

مراسم آغاز بهره‌برداری رسمی از پهپاد عمودپرواز هدهد۳ و محموله‌ی اپتیکی دیده‌بان۱ اردیبهشت ۹۵ در محل شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، مهندس غلامرضا نصیری، معاون بهره برداری این شرکت گفت: سیستم های تولید، انتقال و توزیع صنعت برق کشور به منظور تأمین برق مطمئن و بهینه مشترکان طراحی شده است و برای حفاظت و کنترل این تجهیزات، نیاز به پایش دقیق است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مهندس غلامرضا نصیری، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: تجهیزات الکتریکی که در نقاط صعب‌العبور کوهستانی، دره‌ها و سواحل دریا احداث شده‌اند نیاز به پایش، کنترل و حفاظت دقیق دارند، لذا در مناطق یاد شده به منظور تسریع در انجام امور مربوطه پهپاد عمود پرواز ساخت داخل، طراحی و ساخته شد.

وی افزود: پهپاد عمود پرواز برق فارس مجهز به دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پیشرفته است و در بازدید های مهندسی، نقشه برداری‌ها و کنترل تجهیزات کاربرد دارد و می تواند اطلاعات و داده‌های شبکه های برق رسانی را به سرعت به پایگاه مربوطه ارسال کند.

محموله‌ی اپتیکی دیده‌بان۱ قادر است با کیفیت Full HD فیلمبرداری و با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل عکسبرداری کند، در سه محور پایدارسازی و کنترل می‌شود و قابلیت ۱۲ برابر زوم اپتیکال و ۴ برابر زوم دیجیتال بدون افت کیفیت دارد.