اوّلین اتومبیل پرنده تجاری با قیمت ۳۹۹ هزار دلار به فروش می‌رسد

برگرفته از وبگاه MotorTrend در روز ۲۵ بهمن ۹۵

با ۴۰۰ هزار دلار می‌شود به جای یک خودروی لوکس رولزرویس یک خودروی پرنده‌ی کمی ارزان‌تر خرید. شرکت PAL-V برای اوّلین خودروی پرنده‌ی تجاری جهان، که «لیبرتی» نام دارد سفارش می‌پذیرد. این شرکت می‌گوید که مدل‌های مختلف لیبرتی با مقرّرات ایمنیِ سازمان‌هایِ حاکمیتیِ جهانی هماهنگی کامل دارند و این خودروها تا پایان سال ۲۰۱۸ به سفارش دهندگان تحویل داده خواهند شد.
نود دستگاه اول این خودرو، نسخه‌های «پیشرو» نامگذاری شده‌اند که به اجزای داخلی و خارجی فاخر مجهّز اند. خریداران باید برای ویژگی های استاندارد اضافی و شخصی سازی‌های دیگر ۵۹۹ هزار دلار بپردازند. پس از فروش نسخه های پیشرو، PAL-V فروش مدل استاندارد را که «لیبرتی اسپرت» نام دارد با قیمت ۳۹۹ هزار دلار آغاز خواهد کرد.
شرکت PAL-V، در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: «PAL-V تصمیم گرفت یک خودروی پرنده را با تکنولوژی‌های اثبات شده و کاملاً مطابق قوانین جاری، طراحی کند و بسازد. این امر به اعلام زمانی واقع‌گرایانه و قریب‌الوقوع برای تحویل محصولات منجر می‌شود.»
شرکت PAL-V انتظار دارد که آمریکای شمالی بازاری بزرگ برای خودروی پرنده‌اش باشد. خریداران باید برای رانندگی و پرواز گواهینامه داشته باشند. لیبرتی در جاده با پائین آوردن سیستم تعلیق و بهره‌بردن از کاک‌پیت مایلِ خود، مانور پذیری‌اش را بالا می‌برد و حدّاکثر سرعت آن در جاده ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، در حالی که می‌تواند در ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. هنگام پرواز، حدّاکثر سرعت این وسیله ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
شرکت PAL-V احتمالاً اوّلین شرکتی است که خودروی پرنده را به بازار می‌آورد؛ امّا در این بازی تنها نیست. ایرباس دیگر بازیگر بالقوّه‌ی این میدان است که می‌گوید نمونه‌ی اوّلیّه‌ی خود را پیش از پایان سال جاری میلادی می‌سازد.

منبع: https://goo.gl/xmJcQo